detail projektu
Critical Review of the Historical and Social Disciplines for a Formal Education Suited to the Global Society
- Identifikační číslo: 19/2013/03, 19/2014/03, 19/2015/03
- Celkový předpokládaný rozpočet:
- Doba realizace: 2013-2016
- Místo realizace: Ostatní země
- Téma: trojstranné projekty
- Dotace, veřejné zakázky a rozpočtové opatření v rámci projektu:
Dotace: Critical Review of the Historical and Social Disciplines for a Formal Education Suited to the Global Society
Realizátor: ARPOK, o. p. s.
Výše prostředků na projekt ze ZRS ČR pro rok 2013: 180 000 Kč
Výše prostředků na projekt ze ZRS ČR pro rok 2014: 150 000 Kč
Výše prostředků na projekt ze ZRS ČR pro rok 2015: 200 000 Kč
Cílem projektu je na základě výzkumu přispět k začlenění témat a metod globálního rozvojového vzdělávání do vzdělávacích kurikul dějepisu, zeměpisu a společenských věd prostřednictvím vytvoření nových výukových materiálů, které reagují na potřeby učitelů. Dále dojde u pedagogů zapojených do projektu ke zvýšení kompetencí pro výuku rozvojových témat.
V roce 2013 byl realizován výzkum, který podrobně mapuje potřeby pedagogů v oblasti globálního rozvojového vzdělávání, zejména představy pedagogů o významu výuky globálních témat, používaných metodách, výukových materiálech či bariérách, které výuku globálních témat omezují. Byla rovněž provedena analýza didaktických materiálů k občanské výchově, zeměpisu a dějepisu. Do projektu se zapojilo 15 pedagogů, působících na gymnáziích a druhých stupních základních škol v Olomouckém, Moravskoslezském a Zlínském kraji. Proběhla dvě setkání, jejichž součástí byly kromě organizačních záležitostí projektu i praktické vstupy – ukázka metodiky globálního rozvojového vzdělávání a přednáška experta k historické provázanosti globálních problémů. V rámci výzkumu bylo provedeno on-line dotazníkové šetření a také osm rozhovorů s pedagogy formou focus groups. Pedagogičtí pracovníci zapojení do projektu se účastnili výzkumu a zároveň zahájili ve dvoučlenných a trojčlenných týmech práci na vytváření výukových lekcí propojujících historii, zeměpis a společenské vědy, které budou v následujícím roce dokončeny, odpilotovány a převedeny v metodické materiály.