Čeští specialisté budou v Indii zvyšovat konkurenceschopnost výroby
V rámci dotačního Programu B2B byl letos podpořen Českou rozvojovou agenturou projekt brněnské firmy LIKO-S. Ta se rozhodla zvýšit konkurenceschopnost výroby v Indii prostřednictvím zavedení evropských výrobních procesů a školení místních zaměstnanců pod dohledem kvalifikovaných specialistů z ČR. Indickým pracovníkům tak bude zvýšena kvalifikace, čímž vzroste jejich konkurenceschopnost na trhu práce.
Indie je jedna z nejrychleji rostoucích ekonomik na světě, a to zejména díky rostoucí střední třídě a rozvoji technologií, které do země přinášejí zahraniční investoři. V posledních letech se hlavním obchodním centrem jižní Indie stalo město Bengalúr, které zaznamenalo obrovský růst především v odvětvích IT, letectví, a také v automobilovém a zpracovatelském průmyslu. Výhodou města je i jeho strategická lokalita, z níž lze dále expandovat do dalších asijských zemí.
„Do této dynamické kosmopolitní metropole nás původně zavedla spolupráce s firmou Pushpak Products. Smyslem našeho projektu je proškolení zaměstnanců z Indie v prostředí české výrobní firmy díky odborným stážím ve Slavkově u Brna. Výstupem těchto stáží budou evropské a vnitropodnikové certifikáty. Získané dovednosti a znalosti budou následně využity v nově vzniklé dceřiné společnosti LIKO-S India. Dalším z cílů projektu je přenos a zavedení výrobních postupů a procesů z ČR do Indie. K tomu budou využity cesty expertů z ČR a jejich pravidelné působení v indické provozovně,“ říká Jan Musil ze společnosti LIKO-S.
Výsledkem projektu tak bude zavedení výroby ve městě Bengalúru a zaměstnání místních dělníků, což povede ke zvýšení konkurenceschopnosti regionu. Samotná realizace projektu přispěje k přenosu know-how ve výrobě, jak interiérových příček, tak výrobků z nerezové oceli a dalších příbuzných produktů. To spočívá především v zavedení evropských standardů výroby se zaměřením na zvýšení produktivity a efektivity výrobních postupů. „Během tří let očekáváme vytvoření minimálně dvaceti pracovních míst odborné úrovně. Tak vytvoříme tým místních odborníků, kteří budou schopni dále předávat své znalosti a dovednosti svým kolegům. Neméně důležitý je i přenos firemní filozofie, díky které si i náš nový indický tým zachová stejnou kulturu a zásady, s jakými budujeme naši firmu v Evropě již 25 let,“ dodává Jan Musil.
Předpokladem úspěšnosti projektu je uvedení produktů firmy LIKO-S na indický trh a rostoucí poptávka po nich. Z dlouhodobého hlediska plánuje česká firma zajistit v Indii výrobu pro pokrytí poptávky na okolních trzích, což přinese vyšší nároky na efektivitu, kapacitu a lidské zdroje její indické pobočky.
„Pro svůj projekt získali zástupci firmy podporu vlády státu Karnataka, ambasády ČR v Dillí, agentury Czech Trade a Asociace malých a středních podniků České republiky. Vzhledem k jejich dlouhodobé spolupráci s firmou Pushpak Products navíc získala firma znalosti místního trhu, konkurenceschopnosti jejich produktů a možné budoucí poptávky. Také z těchto důvodů byl jejich projekt podpořen dotací v rámci Programu B2B,“ říká Ludmila Leškovská z České rozvojové agentury.
Konečnými příjemci projektu budou především dělníci a řemeslníci, kteří v Indii spadají do nízkopříjmové skupiny obyvatel. V rámci projektu jim bude zvýšena kvalifikace, čímž vzroste jejich konkurenceschopnost na trhu práce. Současně budou mít kvalitnější pracovní podmínky ve srovnání s podniky stejného odvětví. Pracovníkům na technických a obchodních pozicích bude umožněno seznámit se s nejmodernějšími nástroji pro řízení výroby a obchodu a jejich rozvoj bude probíhat pod dohledem zkušených manažerů v ČR.
„Soustředěním se na kvalitní zaškolení zaměstnanců v rámci tohoto projektu získáme tým místních specialistů, kteří budou schopni předávat nabyté znalosti a dovednosti rozrůstajícímu se týmu indické pobočky, která pak nebude tolik závislá na podpoře od mateřské společnosti,“ přibližuje předseda představenstva LIKO-S Libor Musil, který je zároveň členem představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Tato organizace prostřednictvím akčních nástrojů vytváří již dvacet let nejširší informační, legislativní, ekonomický, sociální a vzdělávací servis v rozhodujících segmentech malého a středního podnikání a snaží se také podpořit malé české firmy v podnikání na rizikových trzích rozvojových zemí.
Není bez zajímavosti, že firma LIKO-S je jedním z iniciátorů komerčního developerského projektu, který má podporu indické i české vlády. V rámci něj by měl v Bengalúru do roku 2020 vzniknou obří průmyslový park pro české firmy s plochou čtyř hektarů. České firmy by zde měly vyrábět a montovat výrobky přímo pro indický trh a díky společným administrativním a výrobním prostorám si mezi sebou sdílet režijní náklady i zkušenosti.
LIKO-S je českou rodinnou firmou patřící k jedněm z největších evropských výrobců skleněných, akustických a posuvných příček. Na indický trh vstupuje se strategií lokalizace výroby z důvodů flexibility, dodacích lhůt a snížení nákladů. Klíčovým faktorem pro úspěšný rozvoj v Indii je také dodržení stejných kvalitativních standardů jako pro evropské zákazníky.
Foto: Liko-s
Indie je jedna z nejrychleji rostoucích ekonomik na světě, a to zejména díky rostoucí střední třídě a rozvoji technologií, které do země přinášejí zahraniční investoři. V posledních letech se hlavním obchodním centrem jižní Indie stalo město Bengalúr, které zaznamenalo obrovský růst především v odvětvích IT, letectví, a také v automobilovém a zpracovatelském průmyslu. Výhodou města je i jeho strategická lokalita, z níž lze dále expandovat do dalších asijských zemí.
„Do této dynamické kosmopolitní metropole nás původně zavedla spolupráce s firmou Pushpak Products. Smyslem našeho projektu je proškolení zaměstnanců z Indie v prostředí české výrobní firmy díky odborným stážím ve Slavkově u Brna. Výstupem těchto stáží budou evropské a vnitropodnikové certifikáty. Získané dovednosti a znalosti budou následně využity v nově vzniklé dceřiné společnosti LIKO-S India. Dalším z cílů projektu je přenos a zavedení výrobních postupů a procesů z ČR do Indie. K tomu budou využity cesty expertů z ČR a jejich pravidelné působení v indické provozovně,“ říká Jan Musil ze společnosti LIKO-S.
Výsledkem projektu tak bude zavedení výroby ve městě Bengalúru a zaměstnání místních dělníků, což povede ke zvýšení konkurenceschopnosti regionu. Samotná realizace projektu přispěje k přenosu know-how ve výrobě, jak interiérových příček, tak výrobků z nerezové oceli a dalších příbuzných produktů. To spočívá především v zavedení evropských standardů výroby se zaměřením na zvýšení produktivity a efektivity výrobních postupů. „Během tří let očekáváme vytvoření minimálně dvaceti pracovních míst odborné úrovně. Tak vytvoříme tým místních odborníků, kteří budou schopni dále předávat své znalosti a dovednosti svým kolegům. Neméně důležitý je i přenos firemní filozofie, díky které si i náš nový indický tým zachová stejnou kulturu a zásady, s jakými budujeme naši firmu v Evropě již 25 let,“ dodává Jan Musil.
Předpokladem úspěšnosti projektu je uvedení produktů firmy LIKO-S na indický trh a rostoucí poptávka po nich. Z dlouhodobého hlediska plánuje česká firma zajistit v Indii výrobu pro pokrytí poptávky na okolních trzích, což přinese vyšší nároky na efektivitu, kapacitu a lidské zdroje její indické pobočky.
„Pro svůj projekt získali zástupci firmy podporu vlády státu Karnataka, ambasády ČR v Dillí, agentury Czech Trade a Asociace malých a středních podniků České republiky. Vzhledem k jejich dlouhodobé spolupráci s firmou Pushpak Products navíc získala firma znalosti místního trhu, konkurenceschopnosti jejich produktů a možné budoucí poptávky. Také z těchto důvodů byl jejich projekt podpořen dotací v rámci Programu B2B,“ říká Ludmila Leškovská z České rozvojové agentury.
Konečnými příjemci projektu budou především dělníci a řemeslníci, kteří v Indii spadají do nízkopříjmové skupiny obyvatel. V rámci projektu jim bude zvýšena kvalifikace, čímž vzroste jejich konkurenceschopnost na trhu práce. Současně budou mít kvalitnější pracovní podmínky ve srovnání s podniky stejného odvětví. Pracovníkům na technických a obchodních pozicích bude umožněno seznámit se s nejmodernějšími nástroji pro řízení výroby a obchodu a jejich rozvoj bude probíhat pod dohledem zkušených manažerů v ČR.
„Soustředěním se na kvalitní zaškolení zaměstnanců v rámci tohoto projektu získáme tým místních specialistů, kteří budou schopni předávat nabyté znalosti a dovednosti rozrůstajícímu se týmu indické pobočky, která pak nebude tolik závislá na podpoře od mateřské společnosti,“ přibližuje předseda představenstva LIKO-S Libor Musil, který je zároveň členem představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Tato organizace prostřednictvím akčních nástrojů vytváří již dvacet let nejširší informační, legislativní, ekonomický, sociální a vzdělávací servis v rozhodujících segmentech malého a středního podnikání a snaží se také podpořit malé české firmy v podnikání na rizikových trzích rozvojových zemí.
Není bez zajímavosti, že firma LIKO-S je jedním z iniciátorů komerčního developerského projektu, který má podporu indické i české vlády. V rámci něj by měl v Bengalúru do roku 2020 vzniknou obří průmyslový park pro české firmy s plochou čtyř hektarů. České firmy by zde měly vyrábět a montovat výrobky přímo pro indický trh a díky společným administrativním a výrobním prostorám si mezi sebou sdílet režijní náklady i zkušenosti.
LIKO-S je českou rodinnou firmou patřící k jedněm z největších evropských výrobců skleněných, akustických a posuvných příček. Na indický trh vstupuje se strategií lokalizace výroby z důvodů flexibility, dodacích lhůt a snížení nákladů. Klíčovým faktorem pro úspěšný rozvoj v Indii je také dodržení stejných kvalitativních standardů jako pro evropské zákazníky.
Foto: Liko-s